Περιοδικο Εγω

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ, ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΤΕΛΕΙΟ ΣΤΗΘΟΣ

 


Η εποχή μας χαρακτηρίζεται, σε ότι αφορά τον τρόπο ζωής, από μια έντονη αντίφαση: Ενώ «βομβαρδιζόμαστε» καθημερινά από τα ΜΜΕ από πληροφορίες σχετικά με το τι είναι υγιεινό και τι όχι, εμείς όλο και συχνότερα τρεφόμαστε με ακατάλληλα και ανθυγιεινά τρόφιμα. Όταν δεν φτάνει η άνοιξη, οι περισσότερες από εμάς προσπαθούν μέσα σε λίγες ημέρες ή εβδομάδες να κάνουν ότι δεν έκαναν ολόκληρο το χρόνο! Επειδή όμως δεν υπάρχει υγιεινός τρόπος για να γίνουμε «συλφίδες» μέσα σε λίγο καιρό, πέφτουμε στην παγίδα να κάνουμε ακατάλληλες δίαιτες πείνας, που μας δυσκολεύουν ακόμα πιο πολύ τη ζωή. Η δίαιτα χωρίς αρκετές ζωικές πρωτεΐνες (κρέας, ψάρι, γαλακτοκομικά) καταφέρνει μόνο να μας οδηγήσει στην απώλεια μυϊκής μάζας. Αλλά όσο λιγότερη μυϊκή μάζα διαθέτει το σώμα μας, τόσο λιγότερες καύσεις κάνει. Κι έτσι, τόσο πιο εύκολα παχαίνουμε και πάλι. Εξάλλου, η έλλειψη ειδικά κάποιων λαχανικών επιβαρύνει το πρόβλημα της κυτταρίτιδας, που απασχολεί το 85% των ενήλικων Ελληνίδων. Για όλα αυτά τα θέματα και για άλλες απορίες που σίγουρα θα έχετε ρωτήσαμε την ενδοκρινολόγο-διαβητολόγο Κα Παρή Ράπτη-Λύρα.

Τι προσφέρουν τα φρούτα και τα λαχανικά στη διατροφή μας;

«Εξαιρετικά χρήσιμη σε κάθε γεύμα είναι η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, τα οποία :
• Διευκολύνουν το μεταβολισμό των κυττάρων
• Βελτιώνουν την κυκλοφορία του αίματος, προσφέροντας έτσι περισσότερο οξυγόνο στους ιστούς για καλύτερες καύσεις
• Ενδυναμώνουν το τοίχωμα των λεπτών αγγείων, εμποδίζοντας έτσι τη δημιουργία οιδήματος
• Διατηρούν τη σωστή ισορροπία των υγρών του σώματος
• Καταπολεμούν τη δυσκοιλιότητα. Όλα είναι όπλα κατά της κυτταρίτιδας. Στη φλούδα και τη σάρκα των φρούτων με σκούρο κίτρινο, πορτοκαλί ή κόκκινο χρώμα, όπως τα κεράσια, μυρτίλια, βύσσινα, βερίκοκα και σταφύλια, βρίσκονται πρόδρομες ουσίες της βιταμίνης Ρ των βιοφλαβονοειδών, που δυναμώνουν τα τοιχώματα των λεπτών αγγείων, εμποδίζοντας έτσι τη δημιουργία οιδήματος μεταξύ των κυττάρων και αυξάνουν την προστατευτική δράση της βιταμίνης C».

Τα πράσινα λαχανικά έχουν να προσφέρουν κάτι ιδιαίτερο;

«Τα φρέσκα λαχανικά (σπανάκι, σαλάτες, ραδίκια), ωμά ή βρασμένα, λόγω της μεγάλης τους περιεκτικότητας σε βιταμίνες και μεταλλικά άλατα, είναι απαραίτητα για τον καλό μεταβολισμό των κυττάρων, τη γρήγορη αποδόμηση (καταστροφή και απομάκρυνση) των τοξινών, με αποτέλεσμα καλύτερες τοπικές συνθήκες. Επίσης οι βιταμίνες A,C, E των λαχανικών μαζί με άλλες ουσίες, όπως το σελήνιο και ο χαλκός, που υπάρχουν π.χ. στα κουνουπίδια, τα μπρόκολα και τα λαχανάκια Βρυξελλών έχουν αντιοξειδωτική δράση, δηλαδή εμποδίζουν τη δράση των ελεύθερων ριζών, που είναι οι πλέον υπεύθυνες για την επιτάχυνση των φαινομένων της γήρανσης».

Στις περιοχές όπου εμφανίζεται η κυτταρίτιδα η όψη του δέρματος είναι θολή, χωρίς ζωτικότητα. Γιατί συμβαίνει αυτό; Υπάρχει τρόπος να το αντιμετωπίσουμε;

«Το δέρμα είναι θολό διότι οι ιστοί είναι “πνιγμένοι”, δεν αναπνέουν λόγω της πίεσης από το οίδημα που χαρακτηρίζει της κυτταρίτιδα. Εάν θέλουμε να επαναφέρουμε τη λάμψη, τη ζωντάνια και την ελαστικότητα στο δέρμα, θα πρέπει να τρώμε τροφές εύπεπτες, η δε πέψη να είναι γρήγορη και πλήρης. Αυτό διευκολύνεται από την κατανάλωση ορισμένων φρούτων, όπως ανανά, μάγκο, παπάγια, που εμπεριέχουν ειδικά ένζυμα (βρωμελίνη, παπαίνη), τα οποία ενδυναμώνουν τη δράση των φυσιολογικών ενζύμων του στομάχου».



 

Πρόσφατα Αρθρα

pic pic pic pic pic picpic

pic pic

s s s s